Welke Linux versie is het beste voor mijn Netbook (Sony VAIO VPCM13M1E)?

Hallo,

Ik heb een Sony VAIO VPCM13M1E. Ik ben op zoek naar de beste Linux versie voor mijn Netbook. Ik wil graag aan school kunnen werken (office), YouTube en Facebook gebruiken en media (MP3, MP4, avi) kunnen afspelen. Welke Linux versie is het snelste (lichtste), stabielste en voldoet aan de bovenstaande eisen? Welke versie is het beste voor mijn Netbook? (kijk naar de specs).

Hier de specificaties van mijn Netbook:

http://www.sony.co.uk/support/en/content/cnt-specs/VPCM13M1E/list

Ik heb voorheen Joli OS en Peppermint OS 5 geprobeerd.

Bedankt.

Mvg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Gewoon proberen, Dit zijn allemaal prima en gemakkelijke distro's : Xubuntu, lubuntu, linux xfce mint.
Er zijn er nog veel meer maar om te beginnen zijn dit verreweg de beste.
Kijk ook hier eens: https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb inmiddels Linux mint xfce gedownload. Werkt zeer goed!

Andere antwoorden (1)

LinuxMint drait bij mij als een zonnetje op al redelijk oude laptops en installeert moeiteloos.